Türkiye'nin köklü tarım festivallerinden biri olan ve 12-22 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen Uluslararası Atatürk, Kültür ve Sanat Festivali kapsamında düzenlenen 65. Geleneksel Kiraz Teşvik Yarışması, büyük bir coşkuyla sona erdi. Geçtiğimiz yıl yaşanan zirai don afeti sebebiyle ağaçların meyve vermemesi sonucu gerçekleştirilemeyen yarışma, bu yıl bölgedeki bereketli rekolte ile yeniden düzenlendi.
Amasya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü bünyesindeki uzman teknik ekiplerin, saha çalışmaları ve titiz incelemeleri neticesinde belirlenen en kaliteli kirazların sahipleri, ödüllerine kavuştu.
Dereceye Giren Üreticilere Altın Ödülü
Şehzadeler Gezi Yolu’nda düzenlenen ödül törenine, Amasya Valisi Önder Bakan, bölge milletvekilleri, askeri erkân ve çok sayıda vatandaş katıldı. Yarışmanın bu yılki birincisi, Taşova ilçesine bağlı Alpaslan köyünden Yusuf Eser oldu. İkincilik ödülü Aydınlık köyünden Hasan Hüseyin Erdem’in olurken, üçüncülüğü ise Ormanözü köyünden Murat Pamuklu kazandı. Dereceye giren üreticilere altın hediye edilirken, töreni izleyen vatandaşlara ise paketler halinde taze kiraz dağıtıldı.
50 Bin Ton Rekolte Beklentisi
Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci, yarışmanın 1962 yılından bu yana aralıksız sürdürülen Türkiye'nin en eski kiraz teşvik organizasyonu olduğunu vurguladı. Coğrafi işaretli Amasya kirazının dünya pazarındaki yerine değinen Cebeci, "Rusya ve Almanya başta olmak üzere birçok ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu yıl bölgede yaklaşık 50 bin ton civarında bir rekolte bekliyoruz. Çiftçilerimizin emeği bu yıl karşılığını fazlasıyla buldu" dedi.
"1963’ten Kalan Emanete Sahip Çıkıyoruz"
Yarışmanın şampiyonu Yusuf Eser, başarısının arkasında dedesinden kalan mirasa sahip çıkmanın yattığını belirtti. Eser, "1963 yılında dedemin diktiği kiraz ağaçlarını yetiştirerek bugünlere getirdik. Ailece teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek üretimimizi sürdürüyoruz. Alpaslan köyümüzün kiraz üretiminde merkez haline gelmesi en büyük arzumuz" şeklinde konuştu.
Yarışma alanında bulunan üreticilerden Sadiye Öztürk ise geçen yıl yaşanan afeti hatırlatarak, "Geçen sene bir tane bile kiraz yiyememiştik, bu yıl ise Rabbim geçen senenin iki katını verdi. Bahçelerimiz bereketle doldu" ifadeleriyle sevincini paylaştı.
