Piyasa verileri yükleniyor...

Pezeşkiyan’dan ABD müzakereleri sonrası açıklama

Yayımlanma Tarihi: 22 Haziran 2026 14:32 | Son Güncelleme Tarihi: 22 Haziran 2026 14:34
Pezeşkiyan’dan ABD müzakereleri sonrası açıklama

ABD müzakereleri sonrası açıklama yapan İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan: "Ayrışmaya yol açacak her mesaj, düşmanın değirmenine su taşımaktır" dedi.

HABERIN DEVAMI

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ile yapılan müzakereler sonrasındaki ilk açıklamasında, ülke içinde ayrışmaya yol açacak mesajlardan kaçınılması gerektiği konusunda uyarıda bulundu.

İranlı Öğrenciler Haber Ajansı (ISNA)’ya göre Pezeşkiyan, başkent Tahran’daki Liderler Konferans Salonu’nda Ulusal Esnaf Günü münasebetiyle konuşma yaptı.

Pezeşkiyan, dün İsviçre’de ABD ile yapılan müzakerelere taviz vermeden gittiklerini belirtti.

Ülke içinde ABD ile müzakere sürecine yönelik eleştirilere değinen İran Cumhurbaşkanı, “Ayrışma ve bölünmeye yol açacak her mesaj, düşmanın değirmenine su taşımaktır. Bugüne kadar böylesine bir uzlaşı ortamı hiç oluşmamıştı.” dedi.

“Taviz Yok, Haklarımızı Koruruz”

Müzakerelerde karşı tarafın İran’ın haklarını görmezden gelmesi durumunda geri adım atmayacaklarını vurgulayan Pezeşkiyan, bu süreçte İran’ın isteği üzerine ABD’nin Lübnan’da geri adım attığını ve bazı olumlu gelişmelerin yaşandığını ifade etti.

İran ile ABD arasında Katar ve Pakistan arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleştirilen müzakerelerin ilk turu 21 Haziran’da tamamlandı.

Görüşmelerde 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasına ilişkin teknik detaylar ele alındı.

Katar ve Pakistan Dışişleri Bakanlıkları tarafından yapılan ortak açıklamada, tarafların arabuluculuk çabalarının siyasi yönlerini denetleyecek üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaşmaya vardığı bildirildi.

Tarafların ayrıca 60 gün içinde nihai anlaşmaya ulaşmayı hedefleyen bir yol haritası üzerinde uzlaştığı kaydedildi.

İranlı yetkililer, İsrail’in işgalini sürdürdüğü Lübnan’daki çatışmaların sonlandırılması için görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini belirtti.

Lübnan’da ateşkesi izlemek için yeni bir mekanizma kurulacağı, İran’ın da bu mekanizmaya temsilci göndereceği ifade edildi.

İran ve ABD heyetlerinin teknik görüşmeleri önümüzdeki süreçte de sürdürmesinin planlandığı aktarıldı.

İlişkili Haber
İran, Lübnan ateşkes mekanizmasına temsilci gönderiyor!

İran, Lübnan ateşkes mekanizmasına temsilci gönderiyor!

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...