Piyasa verileri yükleniyor...

Pakistan'ın köprü olduğu dev zirveden ilk detaylar geldi!

Yayımlanma Tarihi: 23 Haziran 2026 13:56 | Son Güncelleme Tarihi: 23 Haziran 2026 13:56
Pakistan'ın köprü olduğu dev zirveden ilk detaylar geldi!

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İslamabad Mutabakatı kapsamında ABD ve İran arasında İsviçre'de başlayan teknik görüşmelerde nükleer program, balistik füze kapasitesi ve yaptırımların kaldırılması gibi kritik konuların ele alındığını açıkladı.

HABERIN DEVAMI

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ile İran arasında sağlanan tarihi uzlaşmanın ardından tarafların İsviçre’de teknik görüşmeler için masaya oturduğunu açıkladı. Pakistan'ın köprü görevi üstlendiği müzakerelerde, İran'ın nükleer programından yaptırımların kaldırılmasına kadar birçok kritik başlık masaya yatırılıyor.

Pakistan merkezli The Nation gazetesinin haberine göre; Başbakan Şerif, Ulusal Meclis'te yaptığı konuşmada İsviçre'de düzenlenen ABD-İran zirvesine ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu.

Kritik Müzakereler İki Ay Boyunca Devam Edecek

Pazar günü başlayan ve pazartesi gece yarısına kadar süren ilk tur görüşmelerin ardından tarafların yoğun bir takvime girdiğini belirten Şerif, teknik müzakerelerin önümüzdeki iki ay boyunca kesintisiz devam edeceğini aktardı.

Başbakan Şerif, masadaki ana gündem maddelerini şu şekilde sıraladı:

  • İran'ın nükleer programı ve balistik füze kapasitesi

  • Tahran yönetimine yönelik uluslararası yaptırımların kaldırılması

  • İran'ın yurt dışında dondurulan varlıklarının serbest bırakılması

Müzakerelerin gidişatına dair iyimser bir mesaj veren Şerif, "Eğer süregelen müzakereler başarıyla sonuçlanırsa, 60 gün içinde mutabakat zaptı kalıcı ve uzun vadeli bir anlaşmaya dönüşebilir." ifadelerini kullandı. Şerif ayrıca, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan'ın ikili ilişkileri ve ekonomik işbirliğini güçlendirmek amacıyla yakın zamanda Pakistan'ı ziyaret edeceğini müjdeledi.

İslamabad Mutabakatı

İran ve ABD, Pakistan’ın yürüttüğü yoğun mekik diplomasisi sonucunda 14 Haziran’da askeri gerilimin durdurulmasını ve sorunların diyalog yoluyla çözülmesini öngören 14 maddelik bir uzlaşıya varmıştı.

"İslamabad Mutabakatı" olarak adlandırılan bu tarihi metin, 18 Haziran’da İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak resmen yürürlüğe girdi. Küresel enerji hatlarını ve bölge politikasını yakından ilgilendiren mutabakat; Lübnan dahil olmak üzere bölgedeki çatışmaların sona erdirilmesini, Hürmüz Boğazı’nın ticari trafiğe tamamen açılmasını ve ABD’nin İran’a yönelik uyguladığı deniz ablukasının kaldırılmasını içeriyor.

Gündem

Tümü →

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...