İstanbul’daki Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen TİM 33. Olağan Genel Kurulu, iş dünyasının yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Devlet erkanının da hazır bulunduğu etkinlikte, Türkiye’nin dış ticaret hedefleri ve sektörel beklentiler masaya yatırıldı. Seçime tek aday olarak giren Mustafa Gültepe, delegelerin büyük teveccühüyle yeniden başkan seçilerek güven tazeledi.
İhracatta İlk 10 Ülke Hedefine Doğru
Seçim sonuçlarının ardından bir teşekkür konuşması yapan Mustafa Gültepe, geride kalan dört yılın hem mal hem de hizmet ihracatında büyüme ile kapandığını hatırlattı. Yeni dönemi "hızlanma süreci" olarak tanımlayan Gültepe, Türkiye’nin küresel ihracat liginde ilk 10 ülke arasına girme hedefine kararlılıkla yürüdüklerini belirtti.
Gültepe, bu hedefe ulaşmak için sadece üretim miktarını artırmanın yeterli olmayacağının altını çizerek şu ifadeleri kullandı: "Katma değerli ihracat için yüksek teknolojiyi, Ar-Ge’yi, inovasyonu, tasarımı, markalaşmayı ve ikiz dönüşümü kaldıraç olarak kullanacağız. İkiz dönüşümü, küresel rekabette ülkemiz için bir avantaja dönüştüreceğiz."
Sektörel Paydaşlarla Birlikte Yeni Projeler
Konuşmasında iş dünyasına ve STK’lere önemli mesajlar veren Mustafa Gültepe, rekabetçiliği artırmak adına ekonomi politikalarının belirlenmesi sürecine daha aktif katkı sunacaklarını vurguladı. Her yıl düzenlenecek olan "Milli İhracat Haftası" ile ekosistemin tüm paydaşlarını bir araya getirmeyi planladıklarını ifade eden Gültepe, ayrıca TİM’in kurumsal kimliğine uygun yeni bir kongre merkezinin de inşa edileceğini duyurdu.
Mustafa Gültepe, ihracat camiasının sergilediği birlik ve dayanışma anlayışının önümüzdeki dört yıl boyunca verimli sonuçlar doğuracağına inandığını belirterek, Türkiye’nin üretim gücünü küresel vizyonla buluşturmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.
