Piyasa verileri yükleniyor...
Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sistemi ne zaman başlıyor? Bakanlık tarih verdi

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında dolandırıcılık ve sahtecilik risklerini minimize etmeyi amaçlayan Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu başlangıç tarihinin ertelendiğini açıkladı. Peki uygulama ne zaman hayata geçecek? İşte detaylar...

HABERIN DEVAMI

Gayrimenkul sektöründe güvenli alışverişi tesis etmek amacıyla tasarlanan Güvenli Ödeme Sistemi ile ilgili yeni bir güncelleme yapıldı. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, taşınmaz satış işlemlerinde paranın el değiştirmesi sırasında yaşanabilecek mağduriyetlerin önüne geçmek için hayata geçirilecek olan sistemin zorunlu başlangıç tarihinin üç ay süreyle ertelendiği duyuruldu.

Teknik Entegrasyon İçin Ek Süre

Daha önce 1 Temmuz 2026 tarihinde başlaması planlanan zorunlu uygulama, güncel kararla birlikte 1 Ekim 2026 tarihine çekildi. Bakanlık yetkilileri, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili paydaş kurumlarla sürdürülen teknik entegrasyon çalışmalarının daha sağlıklı bir altyapı ile tamamlanmasının amaçlandığını ifade etti. İlk etapta 1 Mayıs'ta hayata geçmesi öngörülen ancak sürecin dinamiklerine göre yeniden güncellenen takvimle birlikte, sektör temsilcilerine ve sisteme dahil olacak birimlere hazırlık için ek süre tanınmış oldu.

Güvenli Ödeme Sistemi Nedir?

Araç satışlarında uzun süredir başarıyla uygulanan ve piyasada "Güvenli Ödeme Sistemi" olarak bilinen yapı, alıcı ve satıcı arasındaki para transferini devletin belirlediği korumalı bir havuz hesabı üzerinden gerçekleştiriyor. Bu sistem sayesinde taraflar;

  • Dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi finansal risklerden korunuyor.

  • Nakit taşıma veya elden para teslim etme zorunluluğu ortadan kalkıyor.

  • Kayıt dışı ekonominin minimize edilmesi ve şeffaf bir para akışının sağlanması hedefleniyor.

  • İşlemler, tapu dairesindeki devir süreci ile senkronize bir şekilde ilerleyerek hak kaybı yaşanmasının önüne geçiyor.

Sektörde Hazırlıklar Sürüyor

Sistemin zorunlu hale gelmesiyle birlikte, taşınmaz ticaretinde tarafların herhangi bir şüphe duymadan işlemlerini sonuçlandırması ve güvenli bir dijital ekosistemin oluşturulması hedefleniyor. Bakanlık, 1 Ekim tarihine kadar devam edecek olan süreçte teknik altyapı eksikliklerinin tamamen giderileceğini ve uygulamanın sorunsuz bir şekilde vatandaşla buluşması için çalışmalarını kararlılıkla sürdüreceklerini belirtti.

İlişkili Haber
Taşınmaz sahipleri dikkat: Emlak vergisi ödemek için sadece 1 gün kaldı

Taşınmaz sahipleri dikkat: Emlak vergisi ödemek için sadece 1 gün kaldı

Kaynaklar

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...