Piyasa verileri yükleniyor...

Bakan Bayraktar: "80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz"

Yayımlanma Tarihi: 24 Haziran 2026 14:27 | Son Güncelleme Tarihi: 24 Haziran 2026 14:39
Bakan Bayraktar: "80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz"

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'nda ülkenin gelecek vizyonunu açıkladı. 2035 yılına kadar iletim ve dağıtım altyapısına 80 milyar dolarlık dev bir yatırım yapılacağını belirten Bayraktar, toplam enerji yatırım potansiyelinin ise 200 milyar doları bulacağını ifade etti.

HABERIN DEVAMI

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, “Enerji dönüşümümüzün omurgasını oluşturacak daha dirençli ve modern bir şebeke için 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz” dedi.

Londra'da Türkiye'nin Enerji Vizyonu

Bakan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Londra'da Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından Bloomberg'in katkılarıyla düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'na, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte katıldıklarını belirtti.

Bayraktar, enerji sektörünün küresel krizlerle karşı karşıya olduğu bir dönemde Türkiye'nin kararlı enerji dönüşüm sürecini ve uzun vadeli stratejik hedeflerini uluslararası yatırımcılarla paylaştıklarını ifade etti.

2035 Hedefi: 120 GW Rüzgar ve Güneş Gücü

Türkiye'nin artan nüfus ve gelişen sanayiyle birlikte yükselen enerji ihtiyacını karşılamaya devam ettiğini vurgulayan Bayraktar, tedarik güvenliği sağlama, dışa bağımlılığı azaltma ve 2053 net sıfır emisyon hedeflerine ulaşma yolunda önemli adımlar attıklarını söyledi.

Bayraktar, bu kapsamda elektrifikasyon temelli strateji doğrultusunda 2035 yılına kadar rüzgar ve güneş enerjisinde kurulu gücü 120 GW seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini, ayrıca bu yıl Türkiye'nin ilk offshore (deniz üstü) rüzgar ihalesinin gerçekleştirilmesinin planlandığını açıkladı.

Nükleer Enerjide Akkuyu, Sinop ve Trakya Vurgusu

Karbon nötr ekonomiye geçişte nükleer enerjinin vazgeçilmez bir unsur olduğunu belirten Bayraktar, Akkuyu, Sinop ve Trakya nükleer santral projelerinin yanı sıra küçük modüler reaktörlerin (SMR) de Türkiye'nin enerji portföyüne dahil edilmesinin hedeflendiğini kaydetti.

80 Milyar Dolarlık Şebeke Yatırımı Geliyor

Enerji dönüşümünün temelini oluşturacak altyapı yatırımlarına dikkat çeken Bayraktar, “Enerji dönüşümümüzün omurgasını oluşturacak daha dirençli ve modern bir şebeke için 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz” ifadelerini kullandı.

Sakarya Gaz Sahası ve Nadir Toprak Elementleri Öne Çıkıyor

Bayraktar, bir yandan Sakarya Gaz Sahası'nda doğal gaz üretiminin artırılarak hanelere ulaştırıldığını, diğer yandan ise Eskişehir Beylikova’daki dünyanın en büyük nadir toprak element rezervlerinden birinin geliştirilmesi için çalışmaların sürdüğünü belirtti.

2035'e Kadar 200 Milyar Dolarlık Yatırım Potansiyeli

Türkiye'nin enerji alanında büyük bir yatırım dönemine girdiğini vurgulayan Bayraktar, 2035 yılına kadar toplam 200 milyar dolarlık yatırım potansiyeli öngördüklerini söyledi.

Bayraktar, mega enterkonneksiyon projeleriyle Türkiye'nin yalnızca kendi enerji güvenliğini değil, bölgesel ve küresel enerji arz güvenliğini de destekleyen stratejik bir merkez olmayı sürdüreceğini ifade etti.

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...