2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu'ndaki son maçında ABD ile karşılaşacak olan A Milli Takım'da teknik direktör Vincenzo Montella, istifa iddialarına noktayı koydu. Turnuvayı galibiyetle kapatmak istediklerini belirten İtalyan çalıştırıcı, başkan ve futbolcuların desteğiyle görevine devam edeceğinin altını çizdi.
"Hala Enerjim ve Heyecanım Var"
2026 FIFA Dünya Kupası'na katılma başarısı gösteren ancak gruptan çıkma şansını kaybeden A Milli Takım, turnuvadaki son mücadelesinde ev sahibi ABD ile karşı karşıya gelecek. Maç öncesi Los Angeles Stadyumu'nda düzenlenen basın toplantısında konuşan teknik direktör Vincenzo Montella, hakkında çıkan istifa haberlerini kesin bir dille yalanladı.
Milli takımın başında tarihsel bir sürece imza attıklarını hatırlatan Montella, "İstifa edeceğimi soruyorsanız cevabı hayır. Hala enerjim, hala heyecanım var. Bu tecrübelerden sonra kendimi daha güçlü hissediyorum. Başkan ve futbolcular tersini söyleyene kadar bütün motivasyonumla görevime devam edeceğim" ifadelerini kullandı.
TFF Başkanı Hacıosmanoğlu'ndan Destek
Teknik heyete yönelik eleştirilere karşılık, Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu da geçtiğimiz günlerde Montella’ya olan güvenini yinelemişti. Hacıosmanoğlu, "Hocamıza sahip çıkacağız. Burası kulüp takımı değil. Biz yolda yürüdüklerimizi, yolda bulduklarımızla değişmeyiz" diyerek, istikrardan yana olduklarını vurgulamıştı.
"Futbol Gol Atma Sanatıdır"
Grupta oynanan Avustralya ve Paraguay maçlarında oyun istatistikleri bakımından oldukça üretken olduklarını belirten İtalyan çalıştırıcı, istatistiksel üstünlüğe rağmen skora yansıtamadıkları pozisyonlara dikkat çekti. İki maçta toplam 62 şut attıklarını ve topa sahip olma oranlarında turnuvanın zirvesinde yer aldıklarını ifade eden Montella, "Futbol tabii ki gol atma sanatıdır, bunu biliyoruz. Takımımız çok yaklaştı ama başaramadı" değerlendirmesinde bulundu.
Kenan Yıldız: "Turnuvayı Gururlu Bitirmek İstiyoruz"
Montella ile birlikte basın toplantısında yer alan milli futbolcu Kenan Yıldız ise takım içindeki atmosferi değerlendirdi. Turnuvada alınan mağlubiyetlerin kendilerini üzdüğünü belirten genç yıldız, ABD maçına odaklandıklarını söyledi. Rakiplerin savunma ağırlıklı oyun tarzına değinen Yıldız, "İyi takımlarla karşılaştık ama kaybetmiş olmamız üzücü. Umarım turnuvayı gururlu bitireceğimiz bir maç oynarız" dedi. Ay Yıldızlılar, 24 yıllık Dünya Kupası hasretinden sonra katıldıkları bu turnuvada, ABD karşısında prestij galibiyeti arayacak.

