Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen gençlik şöleninde ikram edilen tavuklu pilavı yiyen 84'ü öğrenci toplam 98 kişi, mide bulantısı ve kusma şikayetleriyle hastanelere başvurdu. Gıda zehirlenmesi şüphesiyle tedavi altına alınan kişilerin sağlık durumlarının iyi olduğu bildirildi.
Kütahya Meydan Mahallesi’nde bulunan Şule Mete Tetik Ortaokulu’nda düzenlenen gençlik şöleni sırasında öğrenci ve velilere yemek ikramında bulunuldu. Menüde yer alan tavuk, pilav ve ayranı tüketen katılımcılardan bir süre sonra mide bulantısı ve kusma şikayetleri gelmeye başladı. Kısa sürede rahatsızlıkların artması üzerine durum sağlık ekiplerine bildirildi.
Hastanelere Sevk Edildiler
Olayın duyulması üzerine bölgeye çok sayıda ambulans sevk edildi. Rahatsızlanan 84 öğrenci ile 14 veli, kendi imkanları ve sağlık ekiplerinin yardımıyla Kütahya Şehir Hastanesi’ne kaldırıldı. Hastanede yapılan ilk müdahalelerin ardından tedavi altına alınan öğrencilerin ve velilerin genel sağlık durumlarının iyi olduğu, hayati tehlikelerinin bulunmadığı açıklandı.
Soruşturma Başlatıldı
Yaşanan olayın ardından İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve sağlık ekipleri tarafından konuyla ilgili inceleme başlatıldı. Etkinlikte dağıtılan yemeklerden numune alınarak gıda zehirlenmesinin kesin nedeninin belirlenmesi için tahlil çalışmaları sürdürülüyor. Yetkililer, olayla ilgili çok yönlü soruşturmanın devam ettiğini ve sürecin yakından takip edildiğini belirtti.
