Piyasa verileri yükleniyor...
Yeni sistem yurt genelinde başlıyor! Bakan Yumaklı detayları açıkladı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitkisel üretimde pestisit kullanımını kontrol altına alacak B reçete sisteminin 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde uygulamaya geçeceğini duyurdu. Zirai ilaçların elektronik ortamda takip edilmesini sağlayacak bu yeni sistemin detayları...

HABERIN DEVAMI

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünleri için B reçete sisteminin 1 Temmuz’dan itibaren Türkiye genelinde eş zamanlı olarak uygulanmaya başlayacağını açıkladı.

Bakan Yumaklı, bitki koruma ürünleri için B reçete uygulamasıyla ilgili düzenlenen çevrim içi toplantıda, 81 ilin tarım ve orman il müdürlerine video konferans yoluyla hitap etti. Bitkisel üretimin hem çevre hem de insan sağlığı açısından sürdürülebilir bir şekilde yapılabilmesi ve pestisit kaynaklı risklerin azaltılması amacıyla bitki koruma ürünlerinin B reçete üzerinden izlenebilirliğine ilişkin sistemi uygulamaya aldıklarını hatırlatan Yumaklı, "Bu sistemde sadece bitkisel üretim yapan üreticiler, bitki koruma ürününe erişebilecekler ve sadece üretim yapılan alan için satış ve kullanım mümkün olacak. Önerilen doz kadar zirai ilaç alınabilecek" dedi.

Pestisit Kullanımında Elektronik Takip Dönemi

Bakan Yumaklı, uygulama öncesi bitki koruma ürünlerinin hatalı ve gereğinden fazla kullanımının en başta gelen sorunlardan biri olduğuna, yeterli bir takip sistemi bulunmadığına işaret ederek şöyle konuştu:

"B reçete sisteminde pestisitlerin hem reçetelendirilmesi hem satış ve uygulama aşamalarının elektronik ortamda kaydedilmesi söz konusu. Üreticilerin bizim sistemlerimizdeki kayıtlı olan tarım alanı ve ürününe göre bilimsel kriterler ışığında belirlenmiş bir şekilde ve bakanlığımızın da onayladığı kullanım dozları dikkate alınarak pestisit kullanmaları sağlanacak."

81 İlde Eş Zamanlı Olarak Devreye Girecek

B reçete sisteminin Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli’nde 12 Ocak itibarıyla pilot uygulama olarak başladığını hatırlatan Yumaklı, "1 Temmuz itibarıyla da inşallah 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacak. Dolayısıyla burada bu kararlılığımızı, bu irademizi özellikle altını çizerek ifade etmek istiyorum. Ocak ayından bugüne kadar hakikaten çok yoğun bir şekilde çalıştık. Hızlıca müdahil olunabilir, düzeltilebilir, revize edilebilir ya da geliştirilebilir bir şekilde sistem dizayn edilmiş durumda" diye konuştu.

Bakan Yumaklı, kendilerinin de birer tüketici olduğunu, aynı gıdaları tükettiklerini belirterek, "Bu bir devrim. Bu Türkiye'de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem" dedi.

Sisteme ilişkin önemli hususlarda tarım ve orman il müdürlerinin dikkat etmesi gereken noktalara değinen Yumaklı, karşılaşılan sorunlara hızlı müdahalenin büyük önem taşıdığını, iletilen şikayet ya da taleplerin detaylı şekilde incelendikten sonra çözüme kavuşturulmasının gerektiğini vurguladı.

“Dezenformasyonlar ve Provokasyonlar Olacaktır”

Uygulamanın ülke genelinde yaygınlaşmasıyla birlikte bazı kesimlerin sistemden rahatsız olabileceğini ifade eden Yumaklı, "En başından beri hangi konu olursa olsun tek bir şey söyledim. Ben vatandaşımızın sağlığından, sağlıklı gıdasından, güvenilir gıdasından sorumlu bir bakanlığın en üstteki temsilcisi olarak bütün arkadaşlarımın bu konudaki gayretlerine, çabalarına, hedeflerine kefilim. Herhangi bir konuyu dikte ettirmeye çalışan ya da sistemi etkisiz ve işlevsiz hale getirmeye çalışan da olabilecektir. Bu yaptıklarıyla alakalı sorumluluk sahibi olan ve birinci seviyede bu ülkenin her noktasındaki vatandaşın güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlama hedefinde, amacında ve görevinde olan bir bakanlık olarak bunlara hiçbir zaman için prim vermeyeceğiz" ifadelerini kullandı.

Yumaklı, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Dolayısıyla bu dezenformasyonlar olacaktır, bu provokasyonlar olacaktır. Ancak doğru iletişim kurarak ve anlatmaktan bıkmayarak bu bakanlığın, konusunda gerçekten uzman ve yaptığı son derece kıymetli çalışanları olarak da hiç bıkmadan, usanmadan bilgilendirmelerimize devam edeceğiz."

“Bu Bir Devrimdir”

Bakan Yumaklı, sistemin kesintisiz çalışması ve üreticilerin mağduriyet yaşamaması için gerekli tüm önlemlerin alınması yönünde il müdürlerine talimat verdi. Vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasından sorumlu bir bakanlık olduklarının altını çizen Yumaklı, "Şu anda aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlandı. Bu herhangi bir uygulama değil. Bu hepinizin, bunları hayata geçirecek sizler tarafından, ülkemizin bu manadaki hedefine atılmış bir imza olacak inşallah. Dediğim gibi bu bir devrimdir" dedi.

Yumaklı, tarımsal üretimin iklim değişikliği, zararlılar ve hastalıklar nedeniyle her geçen gün daha karmaşık hale geldiğine dikkat çekerek, "Gerçekten tarımsal üretim konusu belli çerçevelerin içerisine sokulabilecek bir şey değil ancak iklim değişikliği de dahil olmak üzere zararlıların artması, hastalıkların farklı farklı yöntemlerle önümüze gelmesi çok daha dinamik, çok daha hızlı, çok daha hassasiyet gösterilmesi gereken bir durum haline gelmiş vaziyette. Bizler de bunun için çabalıyoruz, gayret ediyoruz" açıklamasında bulundu.

İlişkili Haber
Bakan Yumaklı'dan müjde! Çiftçi destek paketi güncellenecek

Bakan Yumaklı'dan müjde! Çiftçi destek paketi güncellenecek

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...