Piyasa verileri yükleniyor...

Öğretmenler, 13 gün süren açlık grevini sonlandırdı

Yayımlanma Tarihi: 27 Haziran 2026 20:22 | Son Güncelleme Tarihi: 27 Haziran 2026 20:23
Öğretmenler, 13 gün süren açlık grevini sonlandırdı

Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenler, Ankara’da 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini noktalama kararı aldı.

HABERIN DEVAMI

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara Şubesi önünde bir araya gelen öğretmenler, yaklaşık iki haftadır devam eden açlık grevi eylemini sonlandırdıklarını duyurdu. Kamuoyundan gelen destek çağrıları ve yaşanan gelişmeler doğrultusunda alınan bu kararın ardından, öğretmenlerin Türkiye genelindeki hak arama süreçlerinin farklı bir boyuta taşınacağı ifade edildi.

açlık grevi.png

Ankara'daki Eylem Süreci ve Alınan Karar

1 Haziran tarihinde başlayan ve 14 Haziran itibarıyla direniş, 15 Haziran’da ise açlık grevi boyutuna ulaşan eylem süreci, öğretmenlerin çalışma koşulları ve mülakat sistemiyle ilgili yaşadığı sorunları gündeme taşımıştı. Sendika tarafından yapılan açıklamada, Ankara Valiliği’nin NATO Zirvesi sebebiyle yayımladığı genelgeye atıfta bulunularak, anayasal ve demokratik hakların kullanımına ilişkin kısıtlamalara dikkat çekildi.

Açıklamada, "Arkadaşlarımızın ve ailelerimizin yaşayabileceği olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, aydın ve sanatçı dostlarımızın çağrısına karşılık vererek Ankara’daki direnişimize ara veriyoruz. Açlık grevimizi sonlandırırken, mücadelemizin illerde farklı biçimlerle, büyük bir motivasyonla devam edeceğini belirtiyoruz" ifadelerine yer verildi.

Eğitim Sistemindeki Yapısal Sorunlar Vurgusu

Öğretmenler, yürüttükleri mücadelenin yalnızca bireysel çalışma koşullarının iyileştirilmesini değil, eğitim sisteminde var olan yapısal sorunların çözümünü hedeflediğini belirtti. İktidar kanadından henüz somut bir çözüm adımı gelmediğini öne süren sendika temsilcileri, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ve ilgili siyasi aktörleri çözüm odaklı bir yaklaşım benimsemeye davet etti.

Mücadele Temmuz Ortasına Kadar Sürecek

Eylemlerin yeni aşaması hakkında bilgi veren sendika yönetimi, Temmuz ayı ortasına kadar Türkiye’nin farklı şehirlerinde çeşitli etkinliklerle seslerini duyurmaya devam edeceklerini açıkladı. Bu süre zarfında taleplerinin karşılanmaması ve çözüm sağlanmaması durumunda, öğretmenlerin eylemlerini yeniden Ankara merkezli bir sürece dönüştürme seçeneğini masada tuttukları bildirildi.

Kaynaklar

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...