Piyasa verileri yükleniyor...
Bakan Uraloğlu: 15 gemimiz güvenli şekilde Basra Körfezi'nden ayrılmıştır

ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gemilere ilişkin, "26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır" dedi.

HABERIN DEVAMI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen 15 Türk gemisinin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu. Bölgedeki ticari faaliyetlerine devam eden gemiler ve personel için sürecin yakından takip edildiği vurgulandı.

Bölgedeki Denizcilik Faaliyetleri ve Güvenlik Süreci

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son dönemde Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi hattında yaşanan hareketliliğe ilişkin resmi açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, bölgedeki deniz trafiğinin ve Türk sahipli gemilerin durumunun ilk andan itibaren ilgili kurumlarla tam bir koordinasyon içerisinde anbean izlendiğini belirtti.

Yapılan açıklamada, güvenlik gerekçesiyle bölgeden ayrılması planlanan gemilerin tahliye sürecinin başarıyla sonuçlandığı ifade edildi. Bakan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgede bekleyen 15 geminin herhangi bir olumsuzluk yaşanmadan emniyetle çıkış yaptığını bildirdi.

Ticari Faaliyetler Devam Ediyor

Bakanlık tarafından paylaşılan verilerde, bölgedeki tüm gemilerin çıkış yapmadığına da dikkat çekildi. Bakan Uraloğlu, halihazırda bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin, Körfez içerisindeki ticari faaliyetlerini sürdürme kararı aldığını ve bu nedenle bölgeden ayrılma talebinde bulunmadığını açıkladı.

Tahliye edilen ve bölgeden ayrılan gemilerde toplam 99 Türk personel bulunduğu belirtilirken, Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan başka bir geminin de şu an itibarıyla bulunmadığı kaydedildi.

Süreç Yakından İzleniyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, denizcilerin ve Türk vatandaşlarının güvenliğinin en öncelikli konu olduğunu vurgulayarak, bölgedeki gelişmeleri takip etmeye devam edeceklerini açıkladı. Bakanlık yetkilileri, kurumlar arası koordinasyonun sürdüğünü ve olası yeni taleplerin değerlendirilmesi için gerekli hazırlıkların yapıldığını ifade etti.

Hürmüz Boğazı, dünya enerji nakil hatları için en kritik geçiş noktalarından biri olarak kabul ediliyor. Bu nedenle bölgedeki deniz güvenliği, Türkiye’nin dış ticaret ve enerji arz güvenliği stratejileri açısından büyük önem taşıyor.

Bu habere tepkiniz ne?

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor...