Almanya genelinde demiryolu trafiğini dün gece yaklaşık iki saat boyunca durma noktasına getiren kritik telsiz sistemi arızasının ardından seferler yeniden başladı. Alman demiryolu şirketi Deutsche Bahn, ülke çapındaki hatların tekrar kısıtlamasız kullanılabildiğini ve seferlerin büyük ölçüde plana uygun şekilde yürütüldüğünü duyurdu.
Arızanın Kaynağı Yazılım Güncellemesi mi?
Ülke genelindeki dijital "Demir Yolları Küresel Mobil İletişim Sistemi" (GSM-R) telsiz ağında meydana gelen aksaklık, milyonlarca yolcuyu etkileyen bir krize dönüşmüştü. Alman basınında yer alan ilk değerlendirmelere göre, güvenlik makamları olayın bir sabotaj olduğu ihtimalini dışlıyor. Arızanın, şirketin gerçekleştirdiği hatalı bir yazılım güncellemesinden kaynaklanmış olabileceği üzerinde duruluyor. Teknik ekiplerin yoğun çalışmaları sonucunda sistemler bu sabah itibarıyla yeniden işler hale getirildi.
Siyasilerden Deutsche Bahn’a Sert Eleştiri
Yaşanan kriz, siyasi kanatta da büyük tepkiyle karşılandı. Kuzey Ren-Vestfalya (KRV) Ulaştırma Bakanı Oliver Krischer, yaşananları "zaten zayıf olan hizmet kalitesinde yeni bir dip nokta" olarak nitelendirdi. Deutsche Bahn yönetimini hedef alan Krischer, olayla ilgili şeffaf bir inceleme talep ederek, acil durum yönetiminin sınıfta kaldığını savundu. Bakan, benzer mağduriyetlerin yaşanmaması adına daha güçlü kriz mekanizmalarının devreye alınması gerektiğini vurguladı.
Yolcular Bilgilendirme Eksikliğinden Şikayetçi
Dün gece boyunca süren arıza esnasında çok sayıda yolcu, istasyonlarda mahsur kaldı. Geceyi trenlerde veya istasyon zeminlerinde geçirmek zorunda kalan vatandaşlar, kendilerine yönelik bilgilendirme süreçlerinin yetersizliğinden şikayet etti. Deutsche Bahn yönetimi, yaşanan kaos esnasında otel ve taksi kuponları dağıtsa da, birçok yolcu geceyi geçirecek bir yer bulmakta güçlük çekti. Şirket, şu an seferler normale dönmüş olsa da, bazı hatlarda yaşanabilecek gecikmeler için yolculardan özür diledi.
